När Anton ska starta sitt café i Stockholm vill han skapa något minnesvärt. Därför blev det cafémarkiser som var svarta med företagsnamnet i guldfärg.
När en dröm är nära verkligheten, särskilt om det är en bra sådan, kan man nästan ta på nervositeten som ligger i luften. Så var det även för Anton när han skulle öppna sitt bageri. Hans dröm var att bli lika känd som de mest kända konditorerna. Han ville att alla skulle vallfärda till hans konditori, prata om hans bakverk och välja honom först när det var dags för fika.
Lokalen var fantastisk och gav precis den exklusiva atmosfären som han önskade. Men det var något som saknades. Det gick inte att sätta fingret på vad. Bara att det var något och det gjorde att fjärilarna i magen inte ville lugna ner sig. Det var hans syster som ledde honom in på tanken på markiser. När han börjat fundera på dem visste han att de var ett måste för att ge konditoriet en behaglig miljö.
Markiser som sade allt
Anton tog sig tid att gå till ett showroom för markiser i Stockholm där han kunde se olika sorter på display och snart fick han hjälp av en i personalen. Han berättade om sitt café och vilken känsla han ville fånga. Säljaren lyste upp och bad honom följa med. Så snart Anton såg markisen visste han vad han hade saknat hela tiden. Där hängde den. En cafémarkis i svart med en snirklig text i guld.
Dagen innan öppningen stod han ute och betraktade markiserna som precis hade satts upp. Plötsligt hade fjärilarna i magen flugit sin kos. Nu kände han sig lugn och säker på sin sak. Caféet var perfekt från utsidan, in och hela vägen genom varje bakelse. Det skulle bli den succé han förväntat sig. Nu ville han bara komma igång.